Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/grse/public_html/skola/forum/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/grse/public_html/skola/forum/include/parser.php on line 791

Topic: Barn-psykiatri och medicin

Antalet barn som får psykiatrisk medicin i Sverige blir allt fler.
Detta oroar mig. Bör det?
Vilka psykiatriska mediciner får barn?
Amfetamin/morfin som lugnande?
Botar man inte bara symptom? Är det ett måste för att det skulle "ta för lång tid" att "bota" med andra metoder?

Nästan ingenting handlar om vad det handlar om!

Re: Barn-psykiatri och medicin

Jag fick en gång i tiden höra att detta skulle vara den sista utvägen - efter att man prövat allt annat. Jag tyckte det var rimligt. Därefter har jag stött på fenomenet några gånger inom skolans värld där men i alla fall inte i skolan försökt med allt - man har knappt hunnit börja innan mediciner sätts in. Det har gjort mig fundersam just p.g.a. av att det inte stämmer med det första....
Däremot är jag säker på att det finns barn som behöver mediciner av denna typ, men de borde vara försvinnande få....

Re: Barn-psykiatri och medicin

Nu ligger lite dokument i Listan (dokumentlistan på förstasidan) under Psykologi...
Stor och mycket komplicerad debatt, åtminstone i media, bland politiker och läkare.

Nästan ingenting handlar om vad det handlar om!