Topic: Hur är det med feminiseringen i hemundervisningen?

Skrev just ett inlägg under "vanlig skola" om feminiseringen och då funderade jag på hur det ser ut i hemundervisnings-Sverige. Jag har i princip bara kontakt med amerikaner som hemundervisar och där sköts undervisningen till 90% av mammor.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/grse/public_html/skola/forum/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/grse/public_html/skola/forum/include/parser.php on line 791

Re: Hur är det med feminiseringen i hemundervisningen?

Här är en pappa, i alla fall, som om allt funkar och vi får JA på ansökan om hemundervisning. Jag gör gärna en Röstning, men vi kanske är för få i forumet ännu...

Nästan ingenting handlar om vad det handlar om!

I vårt fall är det jag (kvinna) som står för hemskolningen, men det var vi två som föräldrar som gjorde ansökan och lade upp en läsårsplan. Om jag måste bort, rycker han in.

Ny röstning skapad - klicka på "Rösta•Poll" i menyraden, sen på "Nästa" tills den kommer, den om du som hemundervisar är man eller kvinna.
••
New poll created - click on "Rösta•Poll" in the menu, then on "Next" til it shows, the poll about you home-educators are male or female.

Hej!
Har precis anmält till det här forumet då jag planerar ha hemundervisning för min 9 åriga dotter.Alla förberedelser är klara och jag skall lägga upp en studieplan.Vill ha lite tips och information hur ni gör.Anledningen till att min dotter skall ha hemundervisning är att hon sedan hon var sex år blev mobbbad i skolan.Jag har stridit i flera år men det gick inte.Det slutade med att vi fick byta skola men det fungerar inte för ELin har fått djupa själsliga sår.Hon har dessutom fått reumatism,vilket även hennes storasyster och jag har.Elin har undervisats hemma i två månader av mig under skolans godkännande och det har fungerat utmärkt.Hon ligger dessutom för de andra.Elin är intelligent och vill lära men klarar inte av det i dagen skolmiljö som jag tycker är under all kritik.
MVH Monica

HEJ
Sorgligt på ett sätt, att höra om era dåliga erfarenheter.
MEN - en helt ny och underbar värld kommer nog att öppna sig för er nu!
Maila mig gärna med telefonnummer, så kan vi höras, så får du lite "starthjälp" om forumet och hur du kan använda alla resurser här.